Discussion:
Opslaan & opslaan als
(te oud om op te antwoorden)
ena
2008-06-09 10:59:00 UTC
Permalink
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.

Tnks
Dave
2008-06-09 17:05:00 UTC
Permalink
Ena,

De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.

Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".

David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
ena
2008-06-09 19:01:01 UTC
Permalink
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.

Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.

Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
ena
2008-06-10 07:22:02 UTC
Permalink
Nog niet duidelijk genoeg?
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
Dave
2008-06-10 09:39:00 UTC
Permalink
Ena,

Hmm, verwacht je dat ik meteen had geantwoord met je enigszins "kattige"
"Nog niet duidelijk genoeg?" Geduld is een schone zaak. Of zoals (ik meen
Shakespeare) het schreef: "Patience, thy name is woman." Duidelijk een
vrijgezel. :-)

Ik zou ook niet weten hoe die functie heet, maar zou het in een vraag hier
over wel wat duidelijker omschreven hebben. Wellicht iets in de trend van
"het dropdown menu waar je in het dialoogscherm van Opslaan en Opslaan als...
de bestandsnaam kunt invullen."

Op zich zou het (nu dat ik weet wat je bedoelt en van mening ben dat daar
weinig aan te doen is) wellicht zinvol zijn om te weten waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben?

Heb je al gekeken bij Extra / Opties / Tabblad "Beveiliging" of daar wat
zinnigs bij staat?

Overigens staan de bestanden die je het laatst opgeslagen hebt ook onder
Start / Onlangs geopend. Het is dus niet voldoende om deze lijst in Word te
"wissen".

Er zijn wel programma's die de MRU (most recently used) bestanden
verwijderen, ook uit de Office "geschiedenis". Ik meen: CCleaner wat hier te
downloaden is (http://www.ccleaner.com/). Dit programma zul je op een
publieke computer natuurlijk niet mogen instaleren! :-(

David
Post by ena
Nog niet duidelijk genoeg?
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
ena
2008-06-10 09:49:00 UTC
Permalink
Is al opgelost, als je het niet weet, zeg dat dan direkt of hou uw mond hé,
oen.
Post by Dave
Ena,
Hmm, verwacht je dat ik meteen had geantwoord met je enigszins "kattige"
"Nog niet duidelijk genoeg?" Geduld is een schone zaak. Of zoals (ik meen
Shakespeare) het schreef: "Patience, thy name is woman." Duidelijk een
vrijgezel. :-)
Ik zou ook niet weten hoe die functie heet, maar zou het in een vraag hier
over wel wat duidelijker omschreven hebben. Wellicht iets in de trend van
"het dropdown menu waar je in het dialoogscherm van Opslaan en Opslaan als...
de bestandsnaam kunt invullen."
Op zich zou het (nu dat ik weet wat je bedoelt en van mening ben dat daar
weinig aan te doen is) wellicht zinvol zijn om te weten waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben?
Heb je al gekeken bij Extra / Opties / Tabblad "Beveiliging" of daar wat
zinnigs bij staat?
Overigens staan de bestanden die je het laatst opgeslagen hebt ook onder
Start / Onlangs geopend. Het is dus niet voldoende om deze lijst in Word te
"wissen".
Er zijn wel programma's die de MRU (most recently used) bestanden
verwijderen, ook uit de Office "geschiedenis". Ik meen: CCleaner wat hier te
downloaden is (http://www.ccleaner.com/). Dit programma zul je op een
publieke computer natuurlijk niet mogen instaleren! :-(
David
Post by ena
Nog niet duidelijk genoeg?
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
Dave
2008-06-10 10:31:01 UTC
Permalink
Ene,

Het zou prettig zijn als je vriendelijk bleef.

Is het je opgevallen dat ik wel geprobeerd heb om (na het snappen van je
vraag) je te helpen of ben je gewoon opgehouden met lezen?

Ik begreep je lastig gestelde vraag niet en gaf aan hoe je (met vermelding
van versie nummer) hem begrijpelijker kunt stellen.
Ik begreep je "pinnige reactie" niet ("Nog niet duidelijk genoeg?") en
reageer daar op met wat opmerkingen voorzien van een smiley.
Ik geef daarop aan hoe je dergelijke zaken duidelijker kunt beschrijven,
aangezien je zelf aangaf niet te weten hoe je die functie duidelijker moest
beschrijven. Het helpt je wellicht om in de toekomst te weten hoe die dingen
(drop down menu) heten.

Daarna geef ik twee suggesties hoe je het wellicht zou kunnen oplossen EN
wijs ik je op een addertje onder het gras (bestanden staan ook bij Start /
Onlangs geopend) dat met een instelling in Word waarschijnlijk niet
verwijderd wordt. Misschien dat die suggesties kant nog wal raken en heb jij
inmiddels ontdekt hoe wet wél kan, maar waaraan verdien ik de rotopmerking
dat ik m'n mond moet houden als ik het niet weet? Jij stelt onduidelijke
vragen, reageert nogal ongeduldig (ten minste, zo lijkt het), ik probeer je
te helpen (zowel in het duidelijk stellen van vragen en met wat suggesties)
en word uitgescholden voor "oen". Rare gang van zaken.

Er zijn zat dingen, die mensen willen in Word die niet kunnen. Ik was van
mening dat wat jij wilde niet kon en gaf een suggestie of twee om je te
helpen (kijken bij Extra / Opties en CCleaner downloaden). Daarbij had ik het
idee, dat als je verdere informatie zou verstrekken (waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben), ik misschien een andere methode had kunnen
bedenken om dat te bereiken. Zo proberen we elkaar op deze gebruikersgroep te
helpen.

Met deze reactie bereik je niets. Integendeel.

Aangezien meerdere mensen de posts lezen, die wellicht met hetzelfde
probleem of dezelfde wens zitten, is het gebruikelijk om wanneer iets
"opgelost" is, die oplossing met de groep te delen. Je bent blijkbaar boos op
mij, maar omwille van andere lezers, zou je kunnen overwegen om je daar
overheen te zetten en de oplossing te delen.

David de Oen
Post by ena
Is al opgelost, als je het niet weet, zeg dat dan direkt of hou uw mond hé,
oen.
Post by Dave
Ena,
Hmm, verwacht je dat ik meteen had geantwoord met je enigszins "kattige"
"Nog niet duidelijk genoeg?" Geduld is een schone zaak. Of zoals (ik meen
Shakespeare) het schreef: "Patience, thy name is woman." Duidelijk een
vrijgezel. :-)
Ik zou ook niet weten hoe die functie heet, maar zou het in een vraag hier
over wel wat duidelijker omschreven hebben. Wellicht iets in de trend van
"het dropdown menu waar je in het dialoogscherm van Opslaan en Opslaan als...
de bestandsnaam kunt invullen."
Op zich zou het (nu dat ik weet wat je bedoelt en van mening ben dat daar
weinig aan te doen is) wellicht zinvol zijn om te weten waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben?
Heb je al gekeken bij Extra / Opties / Tabblad "Beveiliging" of daar wat
zinnigs bij staat?
Overigens staan de bestanden die je het laatst opgeslagen hebt ook onder
Start / Onlangs geopend. Het is dus niet voldoende om deze lijst in Word te
"wissen".
Er zijn wel programma's die de MRU (most recently used) bestanden
verwijderen, ook uit de Office "geschiedenis". Ik meen: CCleaner wat hier te
downloaden is (http://www.ccleaner.com/). Dit programma zul je op een
publieke computer natuurlijk niet mogen instaleren! :-(
David
Post by ena
Nog niet duidelijk genoeg?
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
ena
2008-06-10 11:47:01 UTC
Permalink
Ja, sorry Dave, 1000 x, had uw post dus niet volledig gelezen. Ben nogal rap
in m'n "wiek" geschoten, dus.....

De oplossing zou ev. deze kunnen
zijn:http://www.clearallhistory.com/help/...ceHistory.html

Hoop dat sommigen dit ook kan helpen.

ena
Post by Dave
Ene,
Het zou prettig zijn als je vriendelijk bleef.
Is het je opgevallen dat ik wel geprobeerd heb om (na het snappen van je
vraag) je te helpen of ben je gewoon opgehouden met lezen?
Ik begreep je lastig gestelde vraag niet en gaf aan hoe je (met vermelding
van versie nummer) hem begrijpelijker kunt stellen.
Ik begreep je "pinnige reactie" niet ("Nog niet duidelijk genoeg?") en
reageer daar op met wat opmerkingen voorzien van een smiley.
Ik geef daarop aan hoe je dergelijke zaken duidelijker kunt beschrijven,
aangezien je zelf aangaf niet te weten hoe je die functie duidelijker moest
beschrijven. Het helpt je wellicht om in de toekomst te weten hoe die dingen
(drop down menu) heten.
Daarna geef ik twee suggesties hoe je het wellicht zou kunnen oplossen EN
wijs ik je op een addertje onder het gras (bestanden staan ook bij Start /
Onlangs geopend) dat met een instelling in Word waarschijnlijk niet
verwijderd wordt. Misschien dat die suggesties kant nog wal raken en heb jij
inmiddels ontdekt hoe wet wél kan, maar waaraan verdien ik de rotopmerking
dat ik m'n mond moet houden als ik het niet weet? Jij stelt onduidelijke
vragen, reageert nogal ongeduldig (ten minste, zo lijkt het), ik probeer je
te helpen (zowel in het duidelijk stellen van vragen en met wat suggesties)
en word uitgescholden voor "oen". Rare gang van zaken.
Er zijn zat dingen, die mensen willen in Word die niet kunnen. Ik was van
mening dat wat jij wilde niet kon en gaf een suggestie of twee om je te
helpen (kijken bij Extra / Opties en CCleaner downloaden). Daarbij had ik het
idee, dat als je verdere informatie zou verstrekken (waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben), ik misschien een andere methode had kunnen
bedenken om dat te bereiken. Zo proberen we elkaar op deze gebruikersgroep te
helpen.
Met deze reactie bereik je niets. Integendeel.
Aangezien meerdere mensen de posts lezen, die wellicht met hetzelfde
probleem of dezelfde wens zitten, is het gebruikelijk om wanneer iets
"opgelost" is, die oplossing met de groep te delen. Je bent blijkbaar boos op
mij, maar omwille van andere lezers, zou je kunnen overwegen om je daar
overheen te zetten en de oplossing te delen.
David de Oen
Post by ena
Is al opgelost, als je het niet weet, zeg dat dan direkt of hou uw mond hé,
oen.
Post by Dave
Ena,
Hmm, verwacht je dat ik meteen had geantwoord met je enigszins "kattige"
"Nog niet duidelijk genoeg?" Geduld is een schone zaak. Of zoals (ik meen
Shakespeare) het schreef: "Patience, thy name is woman." Duidelijk een
vrijgezel. :-)
Ik zou ook niet weten hoe die functie heet, maar zou het in een vraag hier
over wel wat duidelijker omschreven hebben. Wellicht iets in de trend van
"het dropdown menu waar je in het dialoogscherm van Opslaan en Opslaan als...
de bestandsnaam kunt invullen."
Op zich zou het (nu dat ik weet wat je bedoelt en van mening ben dat daar
weinig aan te doen is) wellicht zinvol zijn om te weten waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben?
Heb je al gekeken bij Extra / Opties / Tabblad "Beveiliging" of daar wat
zinnigs bij staat?
Overigens staan de bestanden die je het laatst opgeslagen hebt ook onder
Start / Onlangs geopend. Het is dus niet voldoende om deze lijst in Word te
"wissen".
Er zijn wel programma's die de MRU (most recently used) bestanden
verwijderen, ook uit de Office "geschiedenis". Ik meen: CCleaner wat hier te
downloaden is (http://www.ccleaner.com/). Dit programma zul je op een
publieke computer natuurlijk niet mogen instaleren! :-(
David
Post by ena
Nog niet duidelijk genoeg?
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
Dave
2008-06-10 12:27:00 UTC
Permalink
Ena,

Oké.

Zo te zien doet dit programma het zelfde als CCleaner. Ik weet niet hoeveel
die kost, maar volgens mij werkt hij met een trial versie, waardoor je kunt
proberen of hij ook die lijst (die jij wilt wissen) werkelijk wist. Ik
betwijfel het (ook voor dat programmatje wat jij gevonden hebt) aangezien ik
gisteren CCleaner heb gebruikt en bij het controleren van Word n.a.v. je
vraag ik zag dat er in die lijst nog bestanden staan van vorige week.

O wacht (het schaamrood staat op m'n wangen), ik zie net dat ik bij de
instellingen voor Applicaties in CCleaner Office 2003 heb uitgevinkt. Duh,
dan maak hij dus nooit wat schoon in dergelijke "lijsten". Heb hem nu aan het
werk gezet MET de functie aangevinkt... Nee, dat had niet het gewenste
effect.

Heb even geen zin om NOG een cleaner te instaleren, vooral omdat ik hem toch
niet ga kopen en er geen behoefte aan heb om de lijsten te wissen. Lukt het
jou wel met dat programma?

David
Post by ena
Ja, sorry Dave, 1000 x, had uw post dus niet volledig gelezen. Ben nogal rap
in m'n "wiek" geschoten, dus.....
De oplossing zou ev. deze kunnen
zijn:http://www.clearallhistory.com/help/...ceHistory.html
Hoop dat sommigen dit ook kan helpen.
ena
Post by Dave
Ene,
Het zou prettig zijn als je vriendelijk bleef.
Is het je opgevallen dat ik wel geprobeerd heb om (na het snappen van je
vraag) je te helpen of ben je gewoon opgehouden met lezen?
Ik begreep je lastig gestelde vraag niet en gaf aan hoe je (met vermelding
van versie nummer) hem begrijpelijker kunt stellen.
Ik begreep je "pinnige reactie" niet ("Nog niet duidelijk genoeg?") en
reageer daar op met wat opmerkingen voorzien van een smiley.
Ik geef daarop aan hoe je dergelijke zaken duidelijker kunt beschrijven,
aangezien je zelf aangaf niet te weten hoe je die functie duidelijker moest
beschrijven. Het helpt je wellicht om in de toekomst te weten hoe die dingen
(drop down menu) heten.
Daarna geef ik twee suggesties hoe je het wellicht zou kunnen oplossen EN
wijs ik je op een addertje onder het gras (bestanden staan ook bij Start /
Onlangs geopend) dat met een instelling in Word waarschijnlijk niet
verwijderd wordt. Misschien dat die suggesties kant nog wal raken en heb jij
inmiddels ontdekt hoe wet wél kan, maar waaraan verdien ik de rotopmerking
dat ik m'n mond moet houden als ik het niet weet? Jij stelt onduidelijke
vragen, reageert nogal ongeduldig (ten minste, zo lijkt het), ik probeer je
te helpen (zowel in het duidelijk stellen van vragen en met wat suggesties)
en word uitgescholden voor "oen". Rare gang van zaken.
Er zijn zat dingen, die mensen willen in Word die niet kunnen. Ik was van
mening dat wat jij wilde niet kon en gaf een suggestie of twee om je te
helpen (kijken bij Extra / Opties en CCleaner downloaden). Daarbij had ik het
idee, dat als je verdere informatie zou verstrekken (waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben), ik misschien een andere methode had kunnen
bedenken om dat te bereiken. Zo proberen we elkaar op deze gebruikersgroep te
helpen.
Met deze reactie bereik je niets. Integendeel.
Aangezien meerdere mensen de posts lezen, die wellicht met hetzelfde
probleem of dezelfde wens zitten, is het gebruikelijk om wanneer iets
"opgelost" is, die oplossing met de groep te delen. Je bent blijkbaar boos op
mij, maar omwille van andere lezers, zou je kunnen overwegen om je daar
overheen te zetten en de oplossing te delen.
David de Oen
Post by ena
Is al opgelost, als je het niet weet, zeg dat dan direkt of hou uw mond hé,
oen.
Post by Dave
Ena,
Hmm, verwacht je dat ik meteen had geantwoord met je enigszins "kattige"
"Nog niet duidelijk genoeg?" Geduld is een schone zaak. Of zoals (ik meen
Shakespeare) het schreef: "Patience, thy name is woman." Duidelijk een
vrijgezel. :-)
Ik zou ook niet weten hoe die functie heet, maar zou het in een vraag hier
over wel wat duidelijker omschreven hebben. Wellicht iets in de trend van
"het dropdown menu waar je in het dialoogscherm van Opslaan en Opslaan als...
de bestandsnaam kunt invullen."
Op zich zou het (nu dat ik weet wat je bedoelt en van mening ben dat daar
weinig aan te doen is) wellicht zinvol zijn om te weten waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben?
Heb je al gekeken bij Extra / Opties / Tabblad "Beveiliging" of daar wat
zinnigs bij staat?
Overigens staan de bestanden die je het laatst opgeslagen hebt ook onder
Start / Onlangs geopend. Het is dus niet voldoende om deze lijst in Word te
"wissen".
Er zijn wel programma's die de MRU (most recently used) bestanden
verwijderen, ook uit de Office "geschiedenis". Ik meen: CCleaner wat hier te
downloaden is (http://www.ccleaner.com/). Dit programma zul je op een
publieke computer natuurlijk niet mogen instaleren! :-(
David
Post by ena
Nog niet duidelijk genoeg?
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
ena
2008-06-10 12:48:01 UTC
Permalink
Dacht eerst ook dat CCl het zou doen ivm die Office 2003, maar niet dus. Nu
wat dat koopprogramma betreft, vind ik nogal kostelijk om voor die reden te
gebruiken, en CCl doet praktisch hetzelfde. Ms dat ik ooit nog eens een
dergelijk progje freeware tegen kom, anders "let it be".

Btw: vind het wel raar dat er eigenlijk niet héél die geschiedenis vermeld
wordt, heb de PC ± 2 jaar, en heb wel meer opgeslagen dan wat er nu staat.
Post by Dave
Ena,
Oké.
Zo te zien doet dit programma het zelfde als CCleaner. Ik weet niet hoeveel
die kost, maar volgens mij werkt hij met een trial versie, waardoor je kunt
proberen of hij ook die lijst (die jij wilt wissen) werkelijk wist. Ik
betwijfel het (ook voor dat programmatje wat jij gevonden hebt) aangezien ik
gisteren CCleaner heb gebruikt en bij het controleren van Word n.a.v. je
vraag ik zag dat er in die lijst nog bestanden staan van vorige week.
O wacht (het schaamrood staat op m'n wangen), ik zie net dat ik bij de
instellingen voor Applicaties in CCleaner Office 2003 heb uitgevinkt. Duh,
dan maak hij dus nooit wat schoon in dergelijke "lijsten". Heb hem nu aan het
werk gezet MET de functie aangevinkt... Nee, dat had niet het gewenste
effect.
Heb even geen zin om NOG een cleaner te instaleren, vooral omdat ik hem toch
niet ga kopen en er geen behoefte aan heb om de lijsten te wissen. Lukt het
jou wel met dat programma?
David
Post by ena
Ja, sorry Dave, 1000 x, had uw post dus niet volledig gelezen. Ben nogal rap
in m'n "wiek" geschoten, dus.....
De oplossing zou ev. deze kunnen
zijn:http://www.clearallhistory.com/help/...ceHistory.html
Hoop dat sommigen dit ook kan helpen.
ena
Post by Dave
Ene,
Het zou prettig zijn als je vriendelijk bleef.
Is het je opgevallen dat ik wel geprobeerd heb om (na het snappen van je
vraag) je te helpen of ben je gewoon opgehouden met lezen?
Ik begreep je lastig gestelde vraag niet en gaf aan hoe je (met vermelding
van versie nummer) hem begrijpelijker kunt stellen.
Ik begreep je "pinnige reactie" niet ("Nog niet duidelijk genoeg?") en
reageer daar op met wat opmerkingen voorzien van een smiley.
Ik geef daarop aan hoe je dergelijke zaken duidelijker kunt beschrijven,
aangezien je zelf aangaf niet te weten hoe je die functie duidelijker moest
beschrijven. Het helpt je wellicht om in de toekomst te weten hoe die dingen
(drop down menu) heten.
Daarna geef ik twee suggesties hoe je het wellicht zou kunnen oplossen EN
wijs ik je op een addertje onder het gras (bestanden staan ook bij Start /
Onlangs geopend) dat met een instelling in Word waarschijnlijk niet
verwijderd wordt. Misschien dat die suggesties kant nog wal raken en heb jij
inmiddels ontdekt hoe wet wél kan, maar waaraan verdien ik de rotopmerking
dat ik m'n mond moet houden als ik het niet weet? Jij stelt onduidelijke
vragen, reageert nogal ongeduldig (ten minste, zo lijkt het), ik probeer je
te helpen (zowel in het duidelijk stellen van vragen en met wat suggesties)
en word uitgescholden voor "oen". Rare gang van zaken.
Er zijn zat dingen, die mensen willen in Word die niet kunnen. Ik was van
mening dat wat jij wilde niet kon en gaf een suggestie of twee om je te
helpen (kijken bij Extra / Opties en CCleaner downloaden). Daarbij had ik het
idee, dat als je verdere informatie zou verstrekken (waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben), ik misschien een andere methode had kunnen
bedenken om dat te bereiken. Zo proberen we elkaar op deze gebruikersgroep te
helpen.
Met deze reactie bereik je niets. Integendeel.
Aangezien meerdere mensen de posts lezen, die wellicht met hetzelfde
probleem of dezelfde wens zitten, is het gebruikelijk om wanneer iets
"opgelost" is, die oplossing met de groep te delen. Je bent blijkbaar boos op
mij, maar omwille van andere lezers, zou je kunnen overwegen om je daar
overheen te zetten en de oplossing te delen.
David de Oen
Post by ena
Is al opgelost, als je het niet weet, zeg dat dan direkt of hou uw mond hé,
oen.
Post by Dave
Ena,
Hmm, verwacht je dat ik meteen had geantwoord met je enigszins "kattige"
"Nog niet duidelijk genoeg?" Geduld is een schone zaak. Of zoals (ik meen
Shakespeare) het schreef: "Patience, thy name is woman." Duidelijk een
vrijgezel. :-)
Ik zou ook niet weten hoe die functie heet, maar zou het in een vraag hier
over wel wat duidelijker omschreven hebben. Wellicht iets in de trend van
"het dropdown menu waar je in het dialoogscherm van Opslaan en Opslaan als...
de bestandsnaam kunt invullen."
Op zich zou het (nu dat ik weet wat je bedoelt en van mening ben dat daar
weinig aan te doen is) wellicht zinvol zijn om te weten waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben?
Heb je al gekeken bij Extra / Opties / Tabblad "Beveiliging" of daar wat
zinnigs bij staat?
Overigens staan de bestanden die je het laatst opgeslagen hebt ook onder
Start / Onlangs geopend. Het is dus niet voldoende om deze lijst in Word te
"wissen".
Er zijn wel programma's die de MRU (most recently used) bestanden
verwijderen, ook uit de Office "geschiedenis". Ik meen: CCleaner wat hier te
downloaden is (http://www.ccleaner.com/). Dit programma zul je op een
publieke computer natuurlijk niet mogen instaleren! :-(
David
Post by ena
Nog niet duidelijk genoeg?
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
Dave
2008-06-10 13:20:00 UTC
Permalink
Ena,

Ja, precies, vind ik ook (prijzig).

Je zou kunnen proberen om na schone opstart iets op te slaan in Word en dan
te zoeken naar een bestand met een datum en tijd van vandaag & kort geleden.
Kijken of je kunt ontdekken welk bestand het is waar deze informatie staat.
Misschien kun je het ongestraf handmatig wissen? 't Is te proberen.

David
Post by ena
Dacht eerst ook dat CCl het zou doen ivm die Office 2003, maar niet dus. Nu
wat dat koopprogramma betreft, vind ik nogal kostelijk om voor die reden te
gebruiken, en CCl doet praktisch hetzelfde. Ms dat ik ooit nog eens een
dergelijk progje freeware tegen kom, anders "let it be".
Btw: vind het wel raar dat er eigenlijk niet héél die geschiedenis vermeld
wordt, heb de PC ± 2 jaar, en heb wel meer opgeslagen dan wat er nu staat.
Post by Dave
Ena,
Oké.
Zo te zien doet dit programma het zelfde als CCleaner. Ik weet niet hoeveel
die kost, maar volgens mij werkt hij met een trial versie, waardoor je kunt
proberen of hij ook die lijst (die jij wilt wissen) werkelijk wist. Ik
betwijfel het (ook voor dat programmatje wat jij gevonden hebt) aangezien ik
gisteren CCleaner heb gebruikt en bij het controleren van Word n.a.v. je
vraag ik zag dat er in die lijst nog bestanden staan van vorige week.
O wacht (het schaamrood staat op m'n wangen), ik zie net dat ik bij de
instellingen voor Applicaties in CCleaner Office 2003 heb uitgevinkt. Duh,
dan maak hij dus nooit wat schoon in dergelijke "lijsten". Heb hem nu aan het
werk gezet MET de functie aangevinkt... Nee, dat had niet het gewenste
effect.
Heb even geen zin om NOG een cleaner te instaleren, vooral omdat ik hem toch
niet ga kopen en er geen behoefte aan heb om de lijsten te wissen. Lukt het
jou wel met dat programma?
David
Post by ena
Ja, sorry Dave, 1000 x, had uw post dus niet volledig gelezen. Ben nogal rap
in m'n "wiek" geschoten, dus.....
De oplossing zou ev. deze kunnen
zijn:http://www.clearallhistory.com/help/...ceHistory.html
Hoop dat sommigen dit ook kan helpen.
ena
Post by Dave
Ene,
Het zou prettig zijn als je vriendelijk bleef.
Is het je opgevallen dat ik wel geprobeerd heb om (na het snappen van je
vraag) je te helpen of ben je gewoon opgehouden met lezen?
Ik begreep je lastig gestelde vraag niet en gaf aan hoe je (met vermelding
van versie nummer) hem begrijpelijker kunt stellen.
Ik begreep je "pinnige reactie" niet ("Nog niet duidelijk genoeg?") en
reageer daar op met wat opmerkingen voorzien van een smiley.
Ik geef daarop aan hoe je dergelijke zaken duidelijker kunt beschrijven,
aangezien je zelf aangaf niet te weten hoe je die functie duidelijker moest
beschrijven. Het helpt je wellicht om in de toekomst te weten hoe die dingen
(drop down menu) heten.
Daarna geef ik twee suggesties hoe je het wellicht zou kunnen oplossen EN
wijs ik je op een addertje onder het gras (bestanden staan ook bij Start /
Onlangs geopend) dat met een instelling in Word waarschijnlijk niet
verwijderd wordt. Misschien dat die suggesties kant nog wal raken en heb jij
inmiddels ontdekt hoe wet wél kan, maar waaraan verdien ik de rotopmerking
dat ik m'n mond moet houden als ik het niet weet? Jij stelt onduidelijke
vragen, reageert nogal ongeduldig (ten minste, zo lijkt het), ik probeer je
te helpen (zowel in het duidelijk stellen van vragen en met wat suggesties)
en word uitgescholden voor "oen". Rare gang van zaken.
Er zijn zat dingen, die mensen willen in Word die niet kunnen. Ik was van
mening dat wat jij wilde niet kon en gaf een suggestie of twee om je te
helpen (kijken bij Extra / Opties en CCleaner downloaden). Daarbij had ik het
idee, dat als je verdere informatie zou verstrekken (waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben), ik misschien een andere methode had kunnen
bedenken om dat te bereiken. Zo proberen we elkaar op deze gebruikersgroep te
helpen.
Met deze reactie bereik je niets. Integendeel.
Aangezien meerdere mensen de posts lezen, die wellicht met hetzelfde
probleem of dezelfde wens zitten, is het gebruikelijk om wanneer iets
"opgelost" is, die oplossing met de groep te delen. Je bent blijkbaar boos op
mij, maar omwille van andere lezers, zou je kunnen overwegen om je daar
overheen te zetten en de oplossing te delen.
David de Oen
Post by ena
Is al opgelost, als je het niet weet, zeg dat dan direkt of hou uw mond hé,
oen.
Post by Dave
Ena,
Hmm, verwacht je dat ik meteen had geantwoord met je enigszins "kattige"
"Nog niet duidelijk genoeg?" Geduld is een schone zaak. Of zoals (ik meen
Shakespeare) het schreef: "Patience, thy name is woman." Duidelijk een
vrijgezel. :-)
Ik zou ook niet weten hoe die functie heet, maar zou het in een vraag hier
over wel wat duidelijker omschreven hebben. Wellicht iets in de trend van
"het dropdown menu waar je in het dialoogscherm van Opslaan en Opslaan als...
de bestandsnaam kunt invullen."
Op zich zou het (nu dat ik weet wat je bedoelt en van mening ben dat daar
weinig aan te doen is) wellicht zinvol zijn om te weten waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben?
Heb je al gekeken bij Extra / Opties / Tabblad "Beveiliging" of daar wat
zinnigs bij staat?
Overigens staan de bestanden die je het laatst opgeslagen hebt ook onder
Start / Onlangs geopend. Het is dus niet voldoende om deze lijst in Word te
"wissen".
Er zijn wel programma's die de MRU (most recently used) bestanden
verwijderen, ook uit de Office "geschiedenis". Ik meen: CCleaner wat hier te
downloaden is (http://www.ccleaner.com/). Dit programma zul je op een
publieke computer natuurlijk niet mogen instaleren! :-(
David
Post by ena
Nog niet duidelijk genoeg?
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
ena
2008-06-10 13:29:03 UTC
Permalink
Je bedoelt in veilige modus neem ik aan?
Post by Dave
Ena,
Ja, precies, vind ik ook (prijzig).
Je zou kunnen proberen om na schone opstart iets op te slaan in Word en dan
te zoeken naar een bestand met een datum en tijd van vandaag & kort geleden.
Kijken of je kunt ontdekken welk bestand het is waar deze informatie staat.
Misschien kun je het ongestraf handmatig wissen? 't Is te proberen.
David
Post by ena
Dacht eerst ook dat CCl het zou doen ivm die Office 2003, maar niet dus. Nu
wat dat koopprogramma betreft, vind ik nogal kostelijk om voor die reden te
gebruiken, en CCl doet praktisch hetzelfde. Ms dat ik ooit nog eens een
dergelijk progje freeware tegen kom, anders "let it be".
Btw: vind het wel raar dat er eigenlijk niet héél die geschiedenis vermeld
wordt, heb de PC ± 2 jaar, en heb wel meer opgeslagen dan wat er nu staat.
Post by Dave
Ena,
Oké.
Zo te zien doet dit programma het zelfde als CCleaner. Ik weet niet hoeveel
die kost, maar volgens mij werkt hij met een trial versie, waardoor je kunt
proberen of hij ook die lijst (die jij wilt wissen) werkelijk wist. Ik
betwijfel het (ook voor dat programmatje wat jij gevonden hebt) aangezien ik
gisteren CCleaner heb gebruikt en bij het controleren van Word n.a.v. je
vraag ik zag dat er in die lijst nog bestanden staan van vorige week.
O wacht (het schaamrood staat op m'n wangen), ik zie net dat ik bij de
instellingen voor Applicaties in CCleaner Office 2003 heb uitgevinkt. Duh,
dan maak hij dus nooit wat schoon in dergelijke "lijsten". Heb hem nu aan het
werk gezet MET de functie aangevinkt... Nee, dat had niet het gewenste
effect.
Heb even geen zin om NOG een cleaner te instaleren, vooral omdat ik hem toch
niet ga kopen en er geen behoefte aan heb om de lijsten te wissen. Lukt het
jou wel met dat programma?
David
Post by ena
Ja, sorry Dave, 1000 x, had uw post dus niet volledig gelezen. Ben nogal rap
in m'n "wiek" geschoten, dus.....
De oplossing zou ev. deze kunnen
zijn:http://www.clearallhistory.com/help/...ceHistory.html
Hoop dat sommigen dit ook kan helpen.
ena
Post by Dave
Ene,
Het zou prettig zijn als je vriendelijk bleef.
Is het je opgevallen dat ik wel geprobeerd heb om (na het snappen van je
vraag) je te helpen of ben je gewoon opgehouden met lezen?
Ik begreep je lastig gestelde vraag niet en gaf aan hoe je (met vermelding
van versie nummer) hem begrijpelijker kunt stellen.
Ik begreep je "pinnige reactie" niet ("Nog niet duidelijk genoeg?") en
reageer daar op met wat opmerkingen voorzien van een smiley.
Ik geef daarop aan hoe je dergelijke zaken duidelijker kunt beschrijven,
aangezien je zelf aangaf niet te weten hoe je die functie duidelijker moest
beschrijven. Het helpt je wellicht om in de toekomst te weten hoe die dingen
(drop down menu) heten.
Daarna geef ik twee suggesties hoe je het wellicht zou kunnen oplossen EN
wijs ik je op een addertje onder het gras (bestanden staan ook bij Start /
Onlangs geopend) dat met een instelling in Word waarschijnlijk niet
verwijderd wordt. Misschien dat die suggesties kant nog wal raken en heb jij
inmiddels ontdekt hoe wet wél kan, maar waaraan verdien ik de rotopmerking
dat ik m'n mond moet houden als ik het niet weet? Jij stelt onduidelijke
vragen, reageert nogal ongeduldig (ten minste, zo lijkt het), ik probeer je
te helpen (zowel in het duidelijk stellen van vragen en met wat suggesties)
en word uitgescholden voor "oen". Rare gang van zaken.
Er zijn zat dingen, die mensen willen in Word die niet kunnen. Ik was van
mening dat wat jij wilde niet kon en gaf een suggestie of twee om je te
helpen (kijken bij Extra / Opties en CCleaner downloaden). Daarbij had ik het
idee, dat als je verdere informatie zou verstrekken (waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben), ik misschien een andere methode had kunnen
bedenken om dat te bereiken. Zo proberen we elkaar op deze gebruikersgroep te
helpen.
Met deze reactie bereik je niets. Integendeel.
Aangezien meerdere mensen de posts lezen, die wellicht met hetzelfde
probleem of dezelfde wens zitten, is het gebruikelijk om wanneer iets
"opgelost" is, die oplossing met de groep te delen. Je bent blijkbaar boos op
mij, maar omwille van andere lezers, zou je kunnen overwegen om je daar
overheen te zetten en de oplossing te delen.
David de Oen
Post by ena
Is al opgelost, als je het niet weet, zeg dat dan direkt of hou uw mond hé,
oen.
Post by Dave
Ena,
Hmm, verwacht je dat ik meteen had geantwoord met je enigszins "kattige"
"Nog niet duidelijk genoeg?" Geduld is een schone zaak. Of zoals (ik meen
Shakespeare) het schreef: "Patience, thy name is woman." Duidelijk een
vrijgezel. :-)
Ik zou ook niet weten hoe die functie heet, maar zou het in een vraag hier
over wel wat duidelijker omschreven hebben. Wellicht iets in de trend van
"het dropdown menu waar je in het dialoogscherm van Opslaan en Opslaan als...
de bestandsnaam kunt invullen."
Op zich zou het (nu dat ik weet wat je bedoelt en van mening ben dat daar
weinig aan te doen is) wellicht zinvol zijn om te weten waarom je die
bestandsnamen weg wilt hebben?
Heb je al gekeken bij Extra / Opties / Tabblad "Beveiliging" of daar wat
zinnigs bij staat?
Overigens staan de bestanden die je het laatst opgeslagen hebt ook onder
Start / Onlangs geopend. Het is dus niet voldoende om deze lijst in Word te
"wissen".
Er zijn wel programma's die de MRU (most recently used) bestanden
verwijderen, ook uit de Office "geschiedenis". Ik meen: CCleaner wat hier te
downloaden is (http://www.ccleaner.com/). Dit programma zul je op een
publieke computer natuurlijk niet mogen instaleren! :-(
David
Post by ena
Nog niet duidelijk genoeg?
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
Dave
2008-06-10 13:37:00 UTC
Permalink
Ena,

Ik begin even hier, wat "uitgesprongen" want ik zie de posts op mijn site
bijna niet meer.

Nee, niet in Veilige Modus. Gewoon, ALS je dat bestand kunt vinden
verwijderen. Werkt Word daarna niet meer, weer terugzetten vanuit de
Prullebak. De reden dat ik dit voorstel, is dat als je dat bijv. met
Normal.dot doet, dan maakt Word zelf een default Normal.dot aan. Misschien
doet hij dat ook voor deze andere bestandjes. Of misschien als het bestandje
niet bestaat, dat hij gewoon niks weergeeft in die lijst? Wie weet? Eén zo'n
bestandje verwijderen, moet kunnen.

David
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
ena
2008-06-10 13:48:00 UTC
Permalink
Dave, voor zover ik u versta zou ik bv een bestandje moeten zoeken dat de
naam van een vroeger opgeslagen dok. in die lijst onderaan bevat.
Heb dat al geprobeerd en er wordt zo'n bestand niet gevonden dus.

Thnx
Post by Dave
Ena,
Ik begin even hier, wat "uitgesprongen" want ik zie de posts op mijn site
bijna niet meer.
Nee, niet in Veilige Modus. Gewoon, ALS je dat bestand kunt vinden
verwijderen. Werkt Word daarna niet meer, weer terugzetten vanuit de
Prullebak. De reden dat ik dit voorstel, is dat als je dat bijv. met
Normal.dot doet, dan maakt Word zelf een default Normal.dot aan. Misschien
doet hij dat ook voor deze andere bestandjes. Of misschien als het bestandje
niet bestaat, dat hij gewoon niks weergeeft in die lijst? Wie weet? Eén zo'n
bestandje verwijderen, moet kunnen.
David
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
Dave
2008-06-10 20:54:00 UTC
Permalink
Ena,

Nee, nee.
De gegevens van de recente gebruikte bestandsnamen worden ergens op de C:
drive opgeslagen. Misschien in een *.ini bestand. In ieder geval "ergens".
Dus als je na een schone start van WinXP Word opent en het lege bestand dat
altijd opent, opslaat, dan word er dus "ergens" op C die informatie
opgeslagen. Sluit Word af en noteer de tijd, dat je dit doet op de seconde af
(met de klok van de computer). Zoek met de zoekfunctie van Verkenner naar een
bestand op C, dat vandaag is opgeslagen. Sorteer vervolgens de gevonden
bestanden op datum en zoek een bestand met de time/date stamp van toen je het
bestand opsloeg.
Verwijder dit bestand, start Word op en kijk of de Opslaan
bestandsnamenlijst nu leeg is. Als Word gewoon opstartte, dan weet je dat je
dit bestand veilig mag verwijderen om die lijst te ledigen. Als Word niet wil
opstarten, zet je het bestand vanuit de prullebak terug en Word zou weer op
moeten starten. Het blijft een risico, maar redelijk klein, lijkt me.

Davie
Post by ena
Dave, voor zover ik u versta zou ik bv een bestandje moeten zoeken dat de
naam van een vroeger opgeslagen dok. in die lijst onderaan bevat.
Heb dat al geprobeerd en er wordt zo'n bestand niet gevonden dus.
Thnx
Post by Dave
Ena,
Ik begin even hier, wat "uitgesprongen" want ik zie de posts op mijn site
bijna niet meer.
Nee, niet in Veilige Modus. Gewoon, ALS je dat bestand kunt vinden
verwijderen. Werkt Word daarna niet meer, weer terugzetten vanuit de
Prullebak. De reden dat ik dit voorstel, is dat als je dat bijv. met
Normal.dot doet, dan maakt Word zelf een default Normal.dot aan. Misschien
doet hij dat ook voor deze andere bestandjes. Of misschien als het bestandje
niet bestaat, dat hij gewoon niks weergeeft in die lijst? Wie weet? Eén zo'n
bestandje verwijderen, moet kunnen.
David
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
KeesC
2008-06-10 21:40:41 UTC
Permalink
Dit wordt in de registry opgeslagen onder de key:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\Open Find\Microsoft
Office Word\Settings\Opslaan als\File Name MRU]
Als je een beetje ASCII kunt lezen, zie je dat hier staan en ook dat er 10
entries bewaard worden:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\Open Find\Microsoft
Office Word\Settings\Opslaan als\File Name MRU]
"Maximum Entries"=dword:0000000a
"Value"=hex(7):6a,00,61,00,62,00,61,00,64,00,61,00,62,00,61,00,64,00,6f,00,65,\
00,00,00,50,00,72,00,6f,00,20,00,50,00,68,00,6f,00,74,00,6f,00,20,00,54,00,\
6f,00,6f,00,6c,00,73,00,2e,00,72,00,74,00,66,00,00,00,4f,00,70,00,7a,00,65,\
00,67,00,67,00,65,00,6e,00,20,00,43,00,56,00,42,00,20,00,73,00,6e,00,65,00,\
6c,00,73,00,70,00,61,00,72,00,65,00,6e,00,72,00,65,00,6b,00,65,00,6e,00,69,\
00,6e,00,67,00,00,00,4a,00,56,00,43,00,20,00,72,00,65,00,70,00,61,00,72,00,\
61,00,74,00,69,00,65,00,20,00,54,00,56,00,2e,00,64,00,6f,00,63,00,00,00,4f,\
00,70,00,7a,00,65,00,67,00,67,00,65,00,6e,00,20,00,54,00,2d,00,4d,00,6f,00,\
62,00,69,00,6c,00,65,00,20,00,72,00,65,00,6c,00,61,00,78,00,20,00,31,00,35,\
00,30,00,00,00,4f,00,70,00,7a,00,65,00,67,00,67,00,65,00,6e,00,20,00,53,00,\
70,00,61,00,61,00,72,00,62,00,65,00,6c,00,65,00,67,00,20,00,53,00,70,00,61,\
00,61,00,72,00,63,00,6f,00,6d,00,66,00,6f,00,72,00,74,00,72,00,65,00,6b,00,\
65,00,6e,00,69,00,6e,00,67,00,00,00,50,00,69,00,6f,00,6e,00,65,00,65,00,72,\
00,2e,00,64,00,6f,00,63,00,00,00,00,00

Doe maar eens: opslaan als bestandsnaam jabadabadoe, vervolgens regedit
openen en zoeken op jabadabadoe en je vindt deze key.

Er zijn tweak programma's, die een soort paranoia mode hebben, waarmee je al
je historische sporen kunt wissen, dus ik neem aan ook deze. Zo niet, dan
kun je met regedit deze key verwijderen.
Overigens is regedit als een kettingzaag: levensgevaarlijk in de handen van
leken.

Kees.
Post by Dave
Ena,
Nee, nee.
drive opgeslagen. Misschien in een *.ini bestand. In ieder geval "ergens".
Dus als je na een schone start van WinXP Word opent en het lege bestand dat
altijd opent, opslaat, dan word er dus "ergens" op C die informatie
opgeslagen. Sluit Word af en noteer de tijd, dat je dit doet op de seconde af
(met de klok van de computer). Zoek met de zoekfunctie van Verkenner naar een
bestand op C, dat vandaag is opgeslagen. Sorteer vervolgens de gevonden
bestanden op datum en zoek een bestand met de time/date stamp van toen je het
bestand opsloeg.
Verwijder dit bestand, start Word op en kijk of de Opslaan
bestandsnamenlijst nu leeg is. Als Word gewoon opstartte, dan weet je dat je
dit bestand veilig mag verwijderen om die lijst te ledigen. Als Word niet wil
opstarten, zet je het bestand vanuit de prullebak terug en Word zou weer op
moeten starten. Het blijft een risico, maar redelijk klein, lijkt me.
Davie
Post by ena
Dave, voor zover ik u versta zou ik bv een bestandje moeten zoeken dat de
naam van een vroeger opgeslagen dok. in die lijst onderaan bevat.
Heb dat al geprobeerd en er wordt zo'n bestand niet gevonden dus.
Thnx
Post by Dave
Ena,
Ik begin even hier, wat "uitgesprongen" want ik zie de posts op mijn site
bijna niet meer.
Nee, niet in Veilige Modus. Gewoon, ALS je dat bestand kunt vinden
verwijderen. Werkt Word daarna niet meer, weer terugzetten vanuit de
Prullebak. De reden dat ik dit voorstel, is dat als je dat bijv. met
Normal.dot doet, dan maakt Word zelf een default Normal.dot aan. Misschien
doet hij dat ook voor deze andere bestandjes. Of misschien als het bestandje
niet bestaat, dat hij gewoon niks weergeeft in die lijst? Wie weet? Eén zo'n
bestandje verwijderen, moet kunnen.
David
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het
"opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
ena
2008-06-11 08:08:00 UTC
Permalink
Dave,

Nu versta ik het, eindelijk zeg je ms, -:). Nu uit hetgeen wat ik van de
laatste post van Kees lees, zit het in 't register te doen. Vermits ik daar
maar zal afblijven ga ik niet verder meer er problemen van maken, zoo
belangrijk is het nu ook weer niet.
Je bent hartelijk bedankt voor uw moeite, en idem dito voor Kees.

Tot genoegen.
Post by Dave
Ena,
Nee, nee.
drive opgeslagen. Misschien in een *.ini bestand. In ieder geval "ergens".
Dus als je na een schone start van WinXP Word opent en het lege bestand dat
altijd opent, opslaat, dan word er dus "ergens" op C die informatie
opgeslagen. Sluit Word af en noteer de tijd, dat je dit doet op de seconde af
(met de klok van de computer). Zoek met de zoekfunctie van Verkenner naar een
bestand op C, dat vandaag is opgeslagen. Sorteer vervolgens de gevonden
bestanden op datum en zoek een bestand met de time/date stamp van toen je het
bestand opsloeg.
Verwijder dit bestand, start Word op en kijk of de Opslaan
bestandsnamenlijst nu leeg is. Als Word gewoon opstartte, dan weet je dat je
dit bestand veilig mag verwijderen om die lijst te ledigen. Als Word niet wil
opstarten, zet je het bestand vanuit de prullebak terug en Word zou weer op
moeten starten. Het blijft een risico, maar redelijk klein, lijkt me.
Davie
Post by ena
Dave, voor zover ik u versta zou ik bv een bestandje moeten zoeken dat de
naam van een vroeger opgeslagen dok. in die lijst onderaan bevat.
Heb dat al geprobeerd en er wordt zo'n bestand niet gevonden dus.
Thnx
Post by Dave
Ena,
Ik begin even hier, wat "uitgesprongen" want ik zie de posts op mijn site
bijna niet meer.
Nee, niet in Veilige Modus. Gewoon, ALS je dat bestand kunt vinden
verwijderen. Werkt Word daarna niet meer, weer terugzetten vanuit de
Prullebak. De reden dat ik dit voorstel, is dat als je dat bijv. met
Normal.dot doet, dan maakt Word zelf een default Normal.dot aan. Misschien
doet hij dat ook voor deze andere bestandjes. Of misschien als het bestandje
niet bestaat, dat hij gewoon niks weergeeft in die lijst? Wie weet? Eén zo'n
bestandje verwijderen, moet kunnen.
David
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
Dave
2008-06-11 09:18:01 UTC
Permalink
Ena,

Uitstekend idee, van de Registry afblijven!
Leuke vergelijking, Kees, kettingzaag. Yep.

Groetsels

David
Post by ena
Dave,
Nu versta ik het, eindelijk zeg je ms, -:). Nu uit hetgeen wat ik van de
laatste post van Kees lees, zit het in 't register te doen. Vermits ik daar
maar zal afblijven ga ik niet verder meer er problemen van maken, zoo
belangrijk is het nu ook weer niet.
Je bent hartelijk bedankt voor uw moeite, en idem dito voor Kees.
Tot genoegen.
Post by Dave
Ena,
Nee, nee.
drive opgeslagen. Misschien in een *.ini bestand. In ieder geval "ergens".
Dus als je na een schone start van WinXP Word opent en het lege bestand dat
altijd opent, opslaat, dan word er dus "ergens" op C die informatie
opgeslagen. Sluit Word af en noteer de tijd, dat je dit doet op de seconde af
(met de klok van de computer). Zoek met de zoekfunctie van Verkenner naar een
bestand op C, dat vandaag is opgeslagen. Sorteer vervolgens de gevonden
bestanden op datum en zoek een bestand met de time/date stamp van toen je het
bestand opsloeg.
Verwijder dit bestand, start Word op en kijk of de Opslaan
bestandsnamenlijst nu leeg is. Als Word gewoon opstartte, dan weet je dat je
dit bestand veilig mag verwijderen om die lijst te ledigen. Als Word niet wil
opstarten, zet je het bestand vanuit de prullebak terug en Word zou weer op
moeten starten. Het blijft een risico, maar redelijk klein, lijkt me.
Davie
Post by ena
Dave, voor zover ik u versta zou ik bv een bestandje moeten zoeken dat de
naam van een vroeger opgeslagen dok. in die lijst onderaan bevat.
Heb dat al geprobeerd en er wordt zo'n bestand niet gevonden dus.
Thnx
Post by Dave
Ena,
Ik begin even hier, wat "uitgesprongen" want ik zie de posts op mijn site
bijna niet meer.
Nee, niet in Veilige Modus. Gewoon, ALS je dat bestand kunt vinden
verwijderen. Werkt Word daarna niet meer, weer terugzetten vanuit de
Prullebak. De reden dat ik dit voorstel, is dat als je dat bijv. met
Normal.dot doet, dan maakt Word zelf een default Normal.dot aan. Misschien
doet hij dat ook voor deze andere bestandjes. Of misschien als het bestandje
niet bestaat, dat hij gewoon niks weergeeft in die lijst? Wie weet? Eén zo'n
bestandje verwijderen, moet kunnen.
David
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
ena
2008-06-11 10:11:01 UTC
Permalink
Dave,
Zoals je zegt. Nu weet ik ook ineens dat zo'n "vensterke" een drop down menu
heet, ga het proberen te onthouden, zo dat 'k in 't vervolg wat duidelijker
kan zijn.

Eveneens groetsels. -:))
Post by Dave
Ena,
Uitstekend idee, van de Registry afblijven!
Leuke vergelijking, Kees, kettingzaag. Yep.
Groetsels
David
Post by ena
Dave,
Nu versta ik het, eindelijk zeg je ms, -:). Nu uit hetgeen wat ik van de
laatste post van Kees lees, zit het in 't register te doen. Vermits ik daar
maar zal afblijven ga ik niet verder meer er problemen van maken, zoo
belangrijk is het nu ook weer niet.
Je bent hartelijk bedankt voor uw moeite, en idem dito voor Kees.
Tot genoegen.
Post by Dave
Ena,
Nee, nee.
drive opgeslagen. Misschien in een *.ini bestand. In ieder geval "ergens".
Dus als je na een schone start van WinXP Word opent en het lege bestand dat
altijd opent, opslaat, dan word er dus "ergens" op C die informatie
opgeslagen. Sluit Word af en noteer de tijd, dat je dit doet op de seconde af
(met de klok van de computer). Zoek met de zoekfunctie van Verkenner naar een
bestand op C, dat vandaag is opgeslagen. Sorteer vervolgens de gevonden
bestanden op datum en zoek een bestand met de time/date stamp van toen je het
bestand opsloeg.
Verwijder dit bestand, start Word op en kijk of de Opslaan
bestandsnamenlijst nu leeg is. Als Word gewoon opstartte, dan weet je dat je
dit bestand veilig mag verwijderen om die lijst te ledigen. Als Word niet wil
opstarten, zet je het bestand vanuit de prullebak terug en Word zou weer op
moeten starten. Het blijft een risico, maar redelijk klein, lijkt me.
Davie
Post by ena
Dave, voor zover ik u versta zou ik bv een bestandje moeten zoeken dat de
naam van een vroeger opgeslagen dok. in die lijst onderaan bevat.
Heb dat al geprobeerd en er wordt zo'n bestand niet gevonden dus.
Thnx
Post by Dave
Ena,
Ik begin even hier, wat "uitgesprongen" want ik zie de posts op mijn site
bijna niet meer.
Nee, niet in Veilige Modus. Gewoon, ALS je dat bestand kunt vinden
verwijderen. Werkt Word daarna niet meer, weer terugzetten vanuit de
Prullebak. De reden dat ik dit voorstel, is dat als je dat bijv. met
Normal.dot doet, dan maakt Word zelf een default Normal.dot aan. Misschien
doet hij dat ook voor deze andere bestandjes. Of misschien als het bestandje
niet bestaat, dat hij gewoon niks weergeeft in die lijst? Wie weet? Eén zo'n
bestandje verwijderen, moet kunnen.
David
Post by ena
Dave, het gaat over het programma MS Office Word 2003. Wat betreft dat
"opslaan als" dat is wanneer ik een tekst heb op het blad van MS Word en dit
ev. zou willen opslaan, ik klik dus op "bestand" in het menu en kies nu
"opslaan als". Er staat dan in de eerste regel of invulveld onderaan dan een
naam met .doc daarachter, wanneer ik nu op het pijltje rechts in dat veld
klik, staan al de vorige namen van vroeger opgeslagen bestanden vermeld, dus
de geschiedenis zo u wil; deze wou ik verwijderen maar vind niet hoe dat moet.
Sorry dat ik het zo omslachtig moet uitleggen, der zal wel een naam voor die
funktie bestaan ms, maar die ken ik dus niet.
Mvg.
Post by Dave
Ena,
De "geschiedenis opslaan als" zegt me niks. De mogelijkheden zijn dat jij je
verkeerd uitdrukt of dat jij Word 2007 gebruik, waar iets ergelijks in zit,
wat ik niet thuis kan brengen omdat ik vertik te werken met die versie.
Vermeldt altijd de versie van het programma waar je een vraag over stelt.
Lees je vraag voor het posten nog een over, met in gedachten dat een ander,
die niet weet waar je het over hebt en niet over je schouder mee kijkt, hem
moet kunnen volgen. Probeer een "onderwerp" te schrijven dat weergeeft waar
je vraag over gaat. Jouw vraag gaat (ondanks het feit dat ik hem niet kan
snappen) over "opslaan als..." maar je kondigt aan dat hij gaat over "opslaan
& opslaan als".
David
Post by ena
Had graag geweten of het mogelijk is de "geschiedenis" van het "opslaan als"
verwijderd kan worden in MS Word.
Tnks
Jori Engelfriet
2008-06-11 10:45:59 UTC
Permalink
Wie weet of het mogelijk is om XP Office Pro onder Vista te installeren.
GJ.Oomens
2008-06-11 14:59:27 UTC
Permalink
On Wed, 11 Jun 2008 12:45:59 +0200, "Jori Engelfriet"
Post by Jori Engelfriet
Wie weet of het mogelijk is om XP Office Pro onder Vista te installeren.
Dat kan, alleen Outlook heeft moeite met onthouden wachtwoord:
http://www.outlook-tips.net/howto/vista.htm
--
Gérard
Loading...